Periode 11 - leerjaar 3 VPK


Ben je nog steeds op schema?

Het derde jaar is al weer door het midden heen. De helft heb je achter de rug. Laatste half jaar van dit schooljaar is aangebroken. Belangrijk om goed stil te staan of je nog op schema bent. Je wilt immers heel graag volgend jaar diplomeren. Dit half jaar is de periode om flink bij te sturen als je achterloopt. 

Hoofddoelen van periode 11 (leerjaar 3 - verpleegkunde)

Je:

  1. monitort je studievoortgang en zorgt dat je (nog steeds) op schema bent en blijft.
  2. bereid je studievoortgangsgesprek voor en voert dit gesprek met je studieloopbaanbegeleider.
  3. krijgt een studieadvies.

Programma studieloopbaanbegeleiding voor deze periode


Lesweek Thema 
(en Loopbaancompetentie)
Leeractiviteiten Mogelijke leermiddelen
1 Start nieuwe periode: terug- en vooruitblik
  • Loopbaansturing
  • Terugblik/evaluatie vorige lesperiode.
  • Start van een nieuwe lesperiode: wat staat er deze periode in het opleidingsprogramma? Welke toetsen ga je doen?
  • Nabespreking voortgangsvergadering individuele studenten.
  • Urentabel en formatieve toetsplan van de opleiding
2 Beroepspraktijkvorming
  • Werkexploratie
  • Hoe gaat het op stage? Welke ervaringen wil je delen met je klasgenoten?
  • Monitoring van de voortgang in (BPV-)opdrachten en/of examens.
  • Voorbereiding op de BPV in leerjaar 4.
  • BPV opdrachten
  • Programma leerjaar 4 (alleen voor opleiding verpleegkunde)
3 Organisatie van je studie
  • Loopbaansturing
  • Voortgang in je examen(s).
  • Examenplanning
4 Reflecteren
  • Werkexploratie
  • Keuzeopdracht uit de ontwikkelingsfase van ‘Ontdek je werkplek’.
  • Reflecteren op begeleiding (in de BPV).
  • STARRT-methode gebruiken voor het betekenis geven aan ervaringen.
  • STRAK(T)-methode gebruiken voor het verantwoorden van keuzes.
5 Ontdek je passie
  • Motievenreflectie
  • Kwaliteitenreflectie
  • Internationalisering: oriëntatie op een stage in het buitenland.
6 Samenwerken in de groep (groepsdynamica)
  • Motievenreflectie
  • Kwaliteitenreflectie
  • Opdracht uit de ontwikkelingsfase van ‘Zelf aan zet’: ‘Wat zijn mijn eigen waarden en normen?’.
7 Organisatie van je studie
  • Loopbaansturing
  • Voortgang in je examen(s).
  • Examenplanning
8 Organisatie van je studie
  • Loopbaansturing
  • Persoonlijke (huis)werkplanning.
  • Stand van zaken (BPV-)opdrachten en/of examens.
9 Voorbereiding op studievoortgangsgesprek
  • Loopbaansturing
  • Terug- en vooruitblik lesperiode.
  • Invullen en mailen van de zelfscan (formulier studievoortgangsgesprek).
  • Opbouwen en ordenen van succesdossier.
  • Reminder burgerschapsdossier. Wat is de stand van zaken?
  • Burgerschapsdossier
10 Studievoortgangsgesprek
  • Loopbaansturing
  • Individuele gesprekken (inclusief succesdossier) en registratie in Eduarte.
  • Eventuele vervolgacties/-afspraken (servicecentrum).
  • Succesdossier
  • Eduarte


Klik hier om terug te keren naar de hoofdpagina van leerjaar 3

Naar boven
/var/www/bib-sociaal-werk-davinci.learningmatters.nl