Periode 6 - leerjaar 2

Wie ben ik op mijn werk?

In deze periode verdiep je je in wie je bent als beroepskracht, dit gaat dus over je beroepsidentiteit. Bewust stilstaan bij je stage, intervisie met medestudenten en uitwisselen van informatie over jullie BPV-plekken.

Hoofddoelen van periode 6 (leerjaar 2)

Je:

  1. hebt meer zicht op je eigen beroepsidentiteit.
  2. ontwikkelt je vermogen tot zelfreflectie.
  3. bent volledig geïnformeerd over het examenproces.
  4. bereid je studievoortgangsgesprek voor en voert dit gesprek met je studieloopbaanbegeleider.
  5. krijgt een studieadvies.

Programma studieloopbaanbegeleiding voor deze periode

Lesweek
Thema 
(en Loopbaancompetentie)
Leeractiviteiten
Mogelijke leermiddelen
1
Start nieuwe periode: terug- en vooruitblik
  • Loopbaansturing
  • Terugblik/evaluatie vorige lesperiode.
  • Start van een nieuwe lesperiode: wat staat er deze periode in het opleidingsprogramma? Welke toetsen ga je doen?
  • Nabespreking voortgangsvergadering individuele studenten.
  • Urentabel en formatieve toetsplan van de opleiding
2
Beroepspraktijkvorming
  • Werkexploratie
  • Hoe gaat het op stage? Welke ervaringen wil je delen met je klasgenoten?
  • Monitoring van de voortgang in (BPV-)opdrachten.
3
Organisatie van je studie
  • Loopbaansturing
  • Keuzeopdracht uit de ontwikkelingsfase van ‘Ontdek je werkplek’.
  • Welke toetsen heb je opgenomen in je planning?
4
Reflecteren
  • Werkexploratie
  • Keuzeopdracht uit de ontwikkelingsfase van ‘Ontdek je werkplek’.
  • Reflecteren op begeleiding (in de BPV).
5
Intervisie
  • Motievenreflectie
  • Kwaliteitenreflectie
  • Uitleg over diverse intervisiemethodieken.
  • Uitvoeren van intervisie.
6
Beroepspraktijkvorming
  • Werkexploratie
  • Opdracht uit de ontwikkelingsfase van ‘Ontdek je werkplek’: ‘Beelden van de BPV’.
7
Beroepspraktijkvorming
  • Werkexploratie
  • Presenteren van de opdracht ‘Beelden van de BPV’.
  •  Presentaties van de studenten 
8
Organisatie van je studie
  • Loopbaansturing
  • Persoonlijke (huis)werkplanning.
  • Stand van zaken (BPV-)opdrachten.
9
Voorbereiding op studievoortgangsgesprek
  • Loopbaansturing
  • Terug- en vooruitblik lesperiode.
  • Invullen en mailen van de zelfscan (formulier studievoortgangsgesprek).
  • Opbouwen en ordenen van succesdossier.
  • Reminder burgerschapsdossier. Wat is de stand van zaken?
  • Burgerschapsdossier
10
Studievoortgangsgesprek
  • Loopbaansturing
  • Individuele gesprekken (inclusief succesdossier) en registratie in Eduarte.
  • Eventuele vervolgacties/-afspraken (servicecentrum).
  • Succesdossier
  • Eduarte


Klik hier om terug te keren naar de hoofdpagina van leerjaar 2

Naar boven
/var/www/bib-sociaal-werk-davinci.learningmatters.nl