Periode 5 - leerjaar 2

Organiseren kun je leren!

In deze periode staat het oefenen met 'eigen regie pakken' centraal, krijg je informatie over het examenproces en ga je je studievaardigheden verder ontwikkelen. 

Hoofddoelen van periode 5 (leerjaar 2)

Je:

  1. voert meer eigen regie op de voortgang in je studie (plant meer zelfstandig je studievoortgang).
  2. bent (volledig) geïnformeerd over het examenproces.
  3. ontwikkelt je verder in studievaardigheden.
  4. bereid je studievoortgangsgesprek voor en voert dit gesprek met je studieloopbaanbegeleider.
  5. krijgt een studieadvies.

Programma studieloopbaanbegeleiding voor deze periode

Lesweek Thema 
(en Loopbaancompetentie)
Leeractiviteiten Mogelijke leermiddelen
1 Start nieuwe periode: terug- en vooruitblik
  • Loopbaansturing
  • Terugblik/evaluatie vorige lesperiode.
  • Start van een nieuwe lesperiode: wat staat er deze periode in het opleidingsprogramma? Welke toetsen ga je doen?
  • Nabespreking voortgangsvergadering individuele studenten.
  • Urentabel en formatief toetsplan van de opleiding
2 Beroepspraktijkvorming
  • Werkexploratie
  • Hoe gaat het op stage? Welke ervaringen wil je delen met je klasgenoten?
  • Is BPV-administratie (POK) op orde?
  • Uitleg over de systematiek van een POP en PAP.
  • Bespreken van BPV-opdrachten.
3 Organisatie van je studie
  • Loopbaansturing
  • Keuzeopdracht uit de ontwikkelingsfase van ‘Ontdek je werkplek’.
  • Welke toetsen heb je opgenomen in je planning?
4 Reflecteren
  • Werkexploratie
  • Keuzeopdracht uit de ontwikkelingsfase van ‘Ontdek je werkplek’.
  • STARRT-methode gebruiken voor het betekenis geven aan ervaringen.
  • STRAK(T)-methode gebruiken voor het verantwoorden van keuzes.
5 Intervisie
  • Werkexploratie
  • Uitleg over diverse intervisiemethodieken.
  • Uitvoeren van intervisie.
6 Samenwerken in de groep (groepsdynamica)
  • Kwaliteitenreflectie
  • Motievenreflectie
  • De kleuren van de Caluwé. Welke kleur heb jij?
7 Netwerken
  • Netwerken
  • Opdracht 2 uit de opdrachtenserie ‘Netwerken’: ‘Breng je eigen netwerk in beeld’.
8 Organisatie van je studie
  • Loopbaansturing
  • Persoonlijke (huis)werkplanning.
  • Stand van zaken (BPV-)opdrachten.
9 Voorbereiding op studievoortgangsgesprek
  • Loopbaansturing
  • Terug- en vooruitblik lesperiode.
  • Invullen en mailen van de zelfscan (formulier studievoortgangsgesprek).
  • Opbouwen en ordenen van succesdossier.
  • Reminder burgerschapsdossier. Wat is de stand van zaken?
  • Burgerschapsdossier
10 Studievoortgangsgesprek
  • Loopbaansturing
  • Individuele gesprekken (inclusief succesdossier) en registratie in Eduarte.
  • Eventuele vervolgacties/-afspraken (servicecentrum).
  • Succesdossier
  • Eduarte




Klik hier om terug te keren naar de hoofdpagina van leerjaar 2

Naar boven
/var/www/bib-sociaal-werk-davinci.learningmatters.nl