Periode 4 - jaar 1

Het jaar is voorbij gevlogen! 

Dit is de laatste periode van het eerste schooljaar. Het jaar is voorbij gevlogen. Tijd om de eindbalans van dit schooljaar op te maken. 

Hoofddoelen van periode 4 (leerjaar 1)

Je:

  1. maakt de balans op van je ontwikkeling in het afgelopen jaar.
  2. je brengt je studievoortgang in kaart en bedenkt wat je nodig hebt (om bijvoorbeeld eventuele achterstanden weg te werken of juist je te verdiepen).
  3. je beslist of de gemaakte opleidingskeuze voor jou de juiste is.
  4. bereid je studievoortgangsgesprek voor en voert dit gesprek met je studieloopbaanbegeleider.
  5. krijgt een bindend studieadvies (wet toelatingsrecht). 

Programma studieloopbaanbegeleiding voor deze periode

Lesweek Thema 
(en Loopbaancompetentie)
Leeractiviteiten Mogelijke leermiddelen
1 Start nieuwe periode: terug- en vooruitblik
  • Loopbaansturing
  • Terugblik/evaluatie vorige lesperiode.
  • Start van een nieuwe lesperiode: wat staat er deze periode in het opleidingsprogramma? Welke toetsen ga je doen?
  • Nabespreking voortgangsvergadering individuele studenten.
  • Urentabel en formatieve toetsplan van de opleiding.
2 Intervisie: ontdek elkaars werkplek
  • Werkexploratie
  • Wat kunnen we van elkaars BPV-ervaringen leren?
  • Keuzeopdracht uit de oriëntatiefase van ‘Ontdek je werkplek’.
  • Internationalisering: oriëntatie op een stage in het buitenland.
3 Plannen kun je leren
  • Loopbaansturing
  • Hoe gaat het met je planning van opdrachten?
  • Welke toetsen staan er deze periode gepland?
  • Keuzeopdracht uit de oriëntatiefase van ‘Zelf aan zet’.
4 Ontdek je passie
  • Motievenreflectie
  • Kwaliteitenreflectie
  • Keuzeopdracht uit de oriëntatiefase van ‘Ontdek je passie’.
5 Samenwerken in de groep (groepsdynamica)
  • Motievenreflectie
  • Kwaliteitenreflectie
  • Teamrollen van Belbin: welke rol heb jij?
6 Voorbereiding op het tweede leerjaar
  • Loopbaansturing
  • Digitale studiegids.
  • Beroepspraktijkvorming (OnStage).
  • Studievoortgang: ben jij kansrijk in je opleiding?
  • DSG
  • OnSTage
7 Plannen kun je leren
  • Loopbaansturing
  • Hoe gaat het met de planning van de BPV-opdrachten?
  • Welke toetsen staan er deze periode gepland? Hoe pak jij het leren aan?
  • Keuzeopdracht uit de oriëntatiefase van ‘Zelf aan zet’.
  • Verdieping m.b.t. competenties
8 Beroepspraktijkvorming
  • Werkexploratie
 
Ontdek je passie
  • Kwaliteitenreflectie
  • motievenreflectie
  • Waar ga jij stage lopen?
  • Welke opdrachten ga je volgend jaar in de BPV doen?
  • Keuzeopdracht uit de oriëntatiefase van ‘Ontdek je passie’.
9 Voorbereiding op studievoortgangsgesprek
  • Loopbaansturing
  • Terug- en vooruitblik lesperiode.
  • balans opmaken van dit schooljaar
  • Invullen en mailen van de zelfscan (formulier studievoortgangsgesprek).
  • Opbouwen en ordenen van succesdossier.
  • Reminder burgerschapsdossier. Wat is de stand van zaken?
10 Studievoortgangsgesprek
  • Loopbaansturing
  • Individuele gesprekken (inclusief succesdossier) en registratie in Eduarte.
  • Eventuele vervolgacties/-afspraken (servicecentrum).
  • Succesdossier
  • Eduarte


Klik hier om naar de hoofdpagina van leerjaar 1 te gaan

Naar boven
/var/www/bib-sociaal-werk-davinci.learningmatters.nl