Periode 11 - leerjaar 3, of periode 15 (VPK)
Verwachtingsmanagement, op naar het diploma!
Hoe raar het ook klinkt, dit is de periode voor verwachtingsmanagement. Zit een diploma erin? Is het binnen de tijd die je hebt (nog) haalbaar? Of moet jij je opleiding gaan verlengen? Om te kunnen diplomeren is er organisatorisch een keiharde tijdslijn. Dat komt omdat allerlei processen achter de schermen en onder water allemaal samenhangen en er veel verschillende mensen bij betrokken zijn. Gestelde deadlines niet halen heeft gevolgen. Je maakt in deze periode afspraken over afronding van je opleiding en verdiept je ook in je doorstroommogelijkheden.
Hoofddoelen van periode 11 (periode 15 - verpleegkunde)
Je:
- weet wat er nodig is voor het behalen van je diploma en je hebt een realistisch beeld van de haalbaarheid daarvan.
- maakt concrete afspraken over je afrondende activiteiten.
- verdiept je in doorstroommogelijkheden.
- bereid je studievoortgangsgesprek voor en voert dit gesprek met je studieloopbaanbegeleider.
- krijgt een studieadvies.
Programma studieloopbaanbegeleiding voor deze periode
Lesweek | Thema
(en Loopbaancompetentie) |
Leeractiviteiten | Mogelijke leermiddelen |
1 | Start nieuwe periode: terug- en vooruitblik
|
|
|
2 | Beroepspraktijkvorming
|
|
|
3 | Organisatie van je studie
|
|
|
4 | Reflecteren
|
|
|
5 | Intervisie
|
|
|
6 | Samenwerken in de groep (groepsdynamica)
|
|
|
7 | Organisatie van je studie
|
|
|
8 | Leven lang leren en regie
|
|
|
9 | Voorbereiding op studievoortgangsgesprek
|
|
|
10 | Studievoortgangsgesprek
|
|
|
Klik hier om terug te keren naar de hoofdpagina van leerjaar 3 (of 4 van VPK)