Periode 10 - leerjaar 3 of periode 14 (VPK)

En nu doorzetten!

Natuurlijk zet je door! In deze periode verdiep je je extra in noodzakelijke beroepsvaardigheden die je nodig hebt om goed binnen een team en een organisatie te kunnen functioneren. Hoe ga je om met spanningen? Ben je introvert of extravert? Maar ook denk je na over wat je wilt doen na deze opleiding. Werken? Doorleren? Uiteraard heb je nu voornamelijk zelf de regie over je ontwikkeling.

Hoofddoelen van periode 10 (periode 14 - verpleegkunde)

Je:

  1. hebt sterk de regie over je eigen studie op weg naar het diploma.
  2. netwerkt gericht voor ondersteuning in je ontwikkeling.
  3. verdiept je in doorstroommogelijkheden.
  4. bereid je studievoortgangsgesprek voor en voert dit gesprek met je studieloopbaanbegeleider.
  5. krijgt een studieadvies.

Programma studieloopbaanbegeleiding voor deze periode

week Thema 
(en Loopbaancompetentie)
Leeractiviteiten Mogelijke leermiddelen
1 Start nieuwe periode: terug- en vooruitblik
  • Loopbaansturing
  • Terugblik/evaluatie vorige lesperiode.
  • Start van een nieuwe lesperiode: wat staat er deze periode in het opleidingsprogramma? Welke toetsen/examens ga je doen?
  • Nabespreking voortgangsvergadering individuele studenten.
  • Urentabel en formatieve toetsplan van de opleiding
2 Beroepspraktijkvorming
  • Werkexploratie
  • Wat voor iemand ben je (ook op je stage), introvert of juist extravert? Wat is het voordeel van beide varianten? Wat is het nadeel? Hoe versterk je de andere kant in jou?
  • Hoe gaat het op stage? Welke ervaringen wil je delen met je klasgenoten?
  • Monitoring van de voortgang in (BPV-)opdrachten en/of examens.
3 Organisatie van je studie
  • Loopbaansturing
  • Welke toetsen heb je opgenomen in je planning?
  • Welke examens heb je opgenomen in je planning?
  • Examenplanning
4 Reflecteren
  • Werkexploratie
  • Opdracht uit de afrondings- en vervolgfase van ‘Ontdek je werkplek’: ‘Wat is mijn ideale baan?’.
  • Wat ga je doen na je opleiding?
5 Intervisie
  • Motievenreflectie
  • Kwaliteitenreflectie
  • Uitleg over diverse intervisiemethodieken.
  • Uitvoeren van intervisie.
6 Beroepspraktijkvorming
  • Motievenreflectie
  • Kwaliteitenreflectie
  • Omgaan met spanningen op of door je werk, hoe gaat dat je af? Op welke manier kun je dit doen?
  • Hoe gaat het op stage? Welke ervaringen wil je delen met je klasgenoten?
  • Monitoring van de voortgang in (BPV-)opdrachten en/of examens.
7 Samenwerken in de groep (groepsdynamica)
  • Motievenreflectie
  • Kwaliteitenreflectie
  • Opdracht uit de afrondings- en vervolgfase van ‘In gesprek met’: ‘Pitchen voor het nageslacht’.
8 Organisatie van je studie
  • Loopbaansturing
  • Persoonlijke (huis)werkplanning.
  • Stand van zaken (BPV-)opdrachten en/of examens.
  • Af laten tekenen aangevulde burgerschapsdossier + bewijs loopbaan en burgerschap voor examendossier. Kopie zelf bewaren. Originele beoordeling moet bij examenbureau ingeleverd worden.
  • POP
  • Burgerschapsdossier
9 Voorbereiding op studievoortgangsgesprek
  • Loopbaansturing
  • Terug- en vooruitblik lesperiode.
  • Invullen en mailen van de zelfscan (formulier studievoortgangsgesprek).
  • Opbouwen en ordenen van succesdossier.
  • Af laten tekenen aangevulde burgerschapsdossier + bewijs loopbaan en burgerschap voor examendossier.
  • Let op: kopie voor jezelf. Originele beoordeling moet in examendossier van het Da Vinci College
  • Burgerschapsdossier
10 Studievoortgangsgesprek
  • Loopbaansturing
  • Individuele gesprekken (inclusief succesdossier) en registratie in Eduarte.
  • Eventuele vervolgacties/-afspraken (servicecentrum).
  • Succesdossier
  • Eduarte

Klik hier om terug te keren naar de hoofdpagina van leerjaar 3 (of 4 van VPK)



Naar boven
/var/www/bib-sociaal-werk-davinci.learningmatters.nl