Periode 9-leerjaar 3 VPK


Verder de diepte in.

In deze periode ga je verder de diepte in. Wat je doet op je stage, bij de opleiding en binnen SLB wordt steeds moeilijker. Je gaat steeds meer uitpluizen wat de achtergrond is van alles wat je tegenkomt. Voordat je overgaat naar het laatste jaar, gaan we nog verder de diepte in. ondersteund. Als je niet van de opleiding verpleegkunde bent kies dan leerjaar 3 via de homepage (het rode huisje onderin).

Hoofddoelen van periode 9 (leerjaar 3 - verpleegkunde)

Je:

  1. verbreedt en verdiept je studievaardigheden.
  2. voert (voornamelijk) de regie over je eigen studievoortgang.
  3. bereid je studievoortgangsgesprek voor en voert dit gesprek met je studieloopbaanbegeleider.
  4. krijgt een studieadvies.

Programma studieloopbaanbegeleiding voor deze periode

Lesweek Thema 
(en Loopbaancompetentie)
Leeractiviteiten Mogelijke leermiddelen
1 Start nieuwe periode: terug- en vooruitblik
  • Loopbaansturing
  • Terugblik/evaluatie vorige lesperiode.
  • Start van een nieuwe lesperiode: wat staat er deze periode in het opleidingsprogramma? Welke toetsen ga je doen?
  • Nabespreking voortgangsvergadering individuele studenten.
  • Urentabel en formatieve toetsplan van de opleiding
2 Beroepspraktijkvorming
  • Werkexploratie
  • Hoe gaat het op stage? Welke ervaringen wil je delen met je klasgenoten?
  • Is BPV-administratie (POK) op orde?
  • POP en PAP.
  • Bespreken van BPV-opdrachten en/of examens.
3 Organisatie van je studie
  • Loopbaansturing
  • Keuzeopdracht uit de ontwikkelingsfase van ‘Ontdek je werkplek’.
  • Welke toetsen/examens heb je opgenomen in je planning?
4 Reflecteren
  • Werkexploratie
  • Keuzeopdracht uit de ontwikkelingsfase van ‘Ontdek je werkplek’.
  • STARRT-methode gebruiken voor het betekenis geven aan ervaringen.
  • STRAK(T)-methode gebruiken voor het verantwoorden van keuzes.
5 Intervisie
  • Motievenreflectie
  • Kwaliteitenreflectie
  • Uitleg over diverse intervisiemethodieken.
  • Uitvoeren van intervisie.
6 Samenwerken in de groep (groepsdynamica)
  • Motievenreflectie
  • Kwaliteitenreflectie
  • De kleuren van de Caluwe. Welke kleur heb jij?
7 Netwerken
  • Netwerken
  • Opdracht 2 uit de opdrachtenserie ‘Netwerken’: ‘Breng je eigen netwerk in beeld’.
8 Organisatie van je studie
  • Loopbaansturing
  • Persoonlijke (huis)werkplanning.
  • Stand van zaken (BPV-)opdrachten en/of examens.
9 Voorbereiding op studievoortgangsgesprek
  • Loopbaansturing
  • Terug- en vooruitblik lesperiode.
  • Invullen en mailen van de zelfscan (formulier studievoortgangsgesprek).
  • Opbouwen en ordenen van succesdossier.
  • Reminder burgerschapsdossier. Wat is de stand van zaken?
  • Burgerschapsdossier
10 Studievoortgangsgesprek
  • Loopbaansturing
  • Individuele gesprekken (inclusief succesdossier) en registratie in Eduarte.
  • Eventuele vervolgacties/-afspraken (servicecentrum).
  • Succesdossier
  • Eduarte


Klik hier om terug te keren naar de hoofdpagina van leerjaar 3

Naar boven
/var/www/bib-sociaal-werk-davinci.learningmatters.nl