Periode 12- leerjaar 3 VPK


Hoe is de balans nu?

Het is al weer de laatste periode van het derde schooljaar. Doel van dit jaar was toch wel om goed te bewaken dat je op schema blijft lopen voor dat belangrijke laatste jaar. Hoe hangt de vlag erbij? Hoe is de balans nu? Ben je tevreden of is het tijd om er nog even keihard aan te trekken? 

Hoofddoelen van periode 12 (leerjaar 3 - verpleegkunde)

Je:

  1. maakt opnieuw de balans op van het resultaat van al je inspanningen (ontwikkeling in toetsen, BPV, examens, enzovoort).
  2. bereid je studievoortgangsgesprek voor en voert dit gesprek met je studieloopbaanbegeleider.
  3. krijgt een studieadvies.

Programma studieloopbaanbegeleiding voor deze periode


Lesweek Thema 
(en Loopbaancompetentie)
Leeractiviteiten Mogelijke leermiddelen
1 Start nieuwe periode: terug- en vooruitblik
  • Loopbaansturing
  • Terugblik/evaluatie vorige lesperiode.
  • Start van een nieuwe lesperiode: wat staat er deze periode in het opleidingsprogramma? Welke toetsen ga je doen?
  • Nabespreking voortgangsvergadering individuele studenten.
  • Urentabel en formatief toetsplan van de opleiding.
2 Beroepspraktijkvorming
  • Werkexploratie
  • Grenzen stellen op de stage, hoe doe je dat?
  • Hoe gaat het op stage? Welke ervaringen wil je delen met je klasgenoten?
  • Monitoring van de voortgang in (BPV-)opdrachten en/of examens.
  • Voorbereiding op nieuwe BPV (i.v.t.).
3 Organisatie van je studie
  • Loopbaansturing
  • Voortgang in je examen(s).
  • Examenplanning
4 Reflecteren
  • Werkexploratie
  • Keuzeopdracht uit de ontwikkelingsfase van ‘Ontdek je werkplek’.
  • Reflecteren op begeleiding (in de BPV).
  • STARRT-methode gebruiken voor het betekenis geven aan ervaringen.
  • STRAK(T)-methode gebruiken voor het verantwoorden van keuzes.
5 Intervisie
  • Motievenreflectie
  • Kwaliteitenreflectie
  • Uitleg over diverse intervisiemethodieken.
  • Uitvoeren van intervisie.
6 Samenwerken in de groep (groepsdynamica)
  • Motievenreflectie
  • Kwaliteitenreflectie
  • Opdracht uit de ontwikkelingsfase van ‘Zelf aan zet’: ‘De talentencirkel’.
7 Netwerken
  • Netwerken
  • Opdracht 3 uit de opdrachtenserie ‘Netwerken’: ‘Je netwerk op een rijtje’.
8 Organisatie van je studie
  • Loopbaansturing
  • Persoonlijke (huis)werkplanning.
  • Stand van zaken (BPV-)opdrachten en/of examens.
  • Voorbereiding op nieuwe BPV (i.v.t.).
9 Voorbereiding op studievoortgangsgesprek
  • Loopbaansturing
  • Terug- en vooruitblik lesperiode.
  • Invullen en mailen van de zelfscan (formulier studievoortgangsgesprek).
  • Opbouwen en ordenen van succesdossier.
  • Reminder burgerschapsdossier. Wat is de stand van zaken?
  • Burgerschapsdossier
10 Studievoortgangsgesprek
  • Loopbaansturing
  • Individuele gesprekken (inclusief succesdossier) en registratie in Eduarte.
  • Eventuele vervolgacties/-afspraken (servicecentrum).
  • Succesdossier
  • Eduarte


Klik hier om terug te keren naar de hoofdpagina van leerjaar 3

Naar boven
/var/www/bib-sociaal-werk-davinci.learningmatters.nl